یزدفردا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی همزمان با دهه کرامت در کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش یزدفردا: محسن روحی امروز ۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی اظهار کرد: جشنواره امسال همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود و مراسم افتتاحیه ۲۰ اردیبهشت ماه مصادف با شب ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها بعد از نماز مغرب و عشاء با محفل شعرخوانی مردمی و اجرای حامد عسکری در حسینیه حاج ماشاءالله کرمان خواهد بود.

وی افزود: بیش از ۲۰۰۰ اثر به بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ارسال شده که ۱۵۰ اثر در مرحله داوری نهایی است و در مراسم اختتامیه که ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود، شش نفر به عنوان برگزیده و شش نفر به عنوان شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.

روحی بیان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره شعر رضوی با حضور ناصر فیض و سعید بیابانکی و اجرای نجم‌الدین شریعتی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود و تمهیداتی دیده شده تا برنامه متمایز و متنوع‌تر از سال گذشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: آثار جشنواره در سه بخش سنتی، نو و ترانه است. ضمن اینکه سال گذشته بخش ویژه جشنواره حاج قاسم به عنوان‌ خادم‌الرضا بود و از امسال یکی از صفات امام رئوف انتخاب می‌شود که در جشنواره بیست و نهم صفت «معین‌الضعفا» به عنوان بخش ویژه اعلام شده است.

وی افزود: برگزاری رواق رضوی در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های اختتامیه جشنواره شعر رضوی در سال گذشته بود که امسال نیز ادامه دارد و کرمان امسال میزبان رواق رضوی در استان‌های قم، شیراز، اصفهان و مشهد خواهد بود.

روحی در ادامه اظهار کرد: به اینکه تقویت رویکرد مردمی در فضای شعر یکی از سیاست‌های دبیرخانه جشنواره شعر رضوی است و همه تلاش و توصیه ما به انجمن‌های شعر این است با همراهی و همکاری یکدیگر شعر را در فضای مردمی رونق بدهیم تا محافل شعر را در سایر اجتماعات اعم از هیئت و مسجد هم داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به دنبال برگزاری محافل حافظ‌خوانی، خواجوخوانی و ... به صورت هفتگی هستیم تا جوانان ما با ادبیات کهن آشنا شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا